Ți s-a întâmplat să fii copiat de cineva până acum? Un fost coleg de muncă sau chiar concurența ta, poate?
Eu am trăit experiența! Având o agenție de publicitate, o agenție vizibilă și în online, campaniile făcute de echipele mele au fost copiate cap coadă.
Am avut surpriză să descoperim că produsele pe care le oferim, subiectul newsletterelor, propoziții întregi din textele noastre au fost trase la indigo. Ni s-a întâmplat chiar ca numele agenției să fie folosit pe Google Maps de un alt competitor.
Știm deci că nu e un sentiment plăcut să vezi cum munca ta e copiată cap-coadă. Cu toatea astea, nu există un indicator mai bun că ești pe drumul potrivit decât momentul când concurența începe să facă ce faci tu.
Cum treci de momentul XEROX?
Iubim campaniile cu promoționale! Le iubim și pentru că oferă o experiență în offline care nu poate să fie ușor copiată.
Promoționalele sunt personalizate cu numele, sloganul companiilor și sunt alese în funcție de culorile ce reprezintă cât mai bine mesajul/ brandul. Cine ar fi interesat să copieze cap-coadă o campanie de promovare de genul acesta?
Dacă un banner sau un tagline e simplu de preluat, campaniile cu produsele promoționale sunt atât de personale, încât este greu să faci același lucru de două ori.
În plus, în online, informația circulă cu viteză luminii – pe cât de repede apare, pe atât de repede dispare. Așa că uneori este greu pentru cel care primește mesajul să știe dacă ce are în față este copia sau originalul.
Însă un promoțional copiat nu are cum să fie ascuns.
Schimbă vitezele mereu
Dacă competiția este la un pas distanță de tine în online și copiază fiecare campanie pe care o faci, schimbă strategia.
De exemplu: ai ales să promovezi un serviciu, competiția face același lucru – pune în lumina alt serviciu sau folosește o nouă metodă prin care să îl promovezi.
Offline – în campaniile cu promoționale, vei găși ușor inspirația necesară. Poți să transmiți esența afacerii tale – brandul tău și vocea ta cu ajutorul cadourilor personalizate.
Mesajul pe care l-ai fi folosit în online și ar fi dispărut sau ar fi fost copiat ușor, devine nemuritor pe un promoțional.
Refuză să rămâi ancorat în trecut
Oricât de mult ar încerca competitorii tăi să te ajungă din urmă, nu vor reuși să facă asta câtă vreme tu ești concentrat să faci pasul următor.
Nu ai cum să influențezi trecutul, așa că:
- Privește mereu în față, gândește care e următorul punct în strategia ta – să te concentrezi pe cât de mult te copiază competiția e o pierdere de vreme;
- Când poți, alege să răspunzi cu umor – copiile merită să fie ridiculizate, însă doar dacă poți să o faci într-o manieră cu adevărat amuzantă;
- Creează, creează, creează – ține-ți mintea activă și dacă ești în pană de idei înconjoară-te de oameni și locuri ce te inspiră. Caută inspirație și consultă-te cu specialiștii în soluții creative.
Din experiență îți spun că cei care te copiază vor fi întotdeauna în urma ta.
Să copiezi ceva este un efort – efort care îți consumă timp și energie pe care ai putea să le folosești pentru un produs propriu, original.
Mai mult, în campaniile cu promoționale, ca în orice campanie de promovare, contează cel care a făcut acel prim pas. Cel care a spart gheața.
E destul de greu în condițiile legislative să demonstrezi în instanță că ești copiat.
Poți să folosești însă resursele acestea să creezi ceva cu totul nou și să îți păstrezi poziția de lider în piață, cel care aduce ceva WOW mereu și care inovează înaintea tuturor.