Cum caștigi loialitatea angajaților cu daruri personalizate – sfaturi ușor de aplicat + STUDIU DE CAZ

DA! Poti să câștigi loialitatea angajaților tăi. Ca să faci asta, ar trebui să vezi mai întâi care sunt momentele cheie din relația companie – angajat. Cu o analiză simplă o să descoperi: 

  • momentul zero (recruit)
  • primele zile la noul loc de muncă, primele performanțe: angajatul își dezvoltă aptitudini noi prin cursuri interne/ externe (development)
  • este promovat în cadrul companiei (recognition).

Secretul micilor momente de atenție și al marilor reușite

Micro-momentele despre care pomenesc specialiștii în HR determină the improvement loop sau the loyalty-based circle of growth, conform studiului “Internal Marketing: A Study of Employee Loyalty, Its Determinants and Consequences”, publicat în 2018 de către Anne Martensen și Lars Grønholdt.

Multe dintre echipele manageriale preferă să recompenseze aceste micro-momente din istoricul companie – angajat cu bani. Nimic greșit, teoretic. Însă practica arată că banii, în plic sau în cont, nu sunt suficienți ca să creeze atașamentul angajaților față de companie.

Promoționalele sunt cel mai sigur pariu al tău, cu un ROI (return of investment) demonstrat de-a lungul anilor și niște caracteristici unice: odată ce sunt oferite, ele sunt integrate în spațiul personal, sunt folosite în acțiuni repetitive, ceea ce duce la învățarea și integrarea mesajului pe care îl poartă. 

Banii acordați ca prime creează așteptări pentru repetiție, iar după ce dispar din cont este foarte posibil să dispară și din amintirea lor.  

Nu îți transforma angajații în panouri publicitare!

Când sunt întrebați, angajații companiilor spun că preferă cadourile promoționale unde logo-ul companiei nu este în centrul atenției. Și mai important este că oamenii preferă ca acel logo să fie însoțit de un mesaj care să li se adreseze direct, să vorbească despre ei, despre valorile lor și ceea ce își doresc. Tendința aceasta este văzută mai ales în rândul celor mai tineri dintre angajați.

În campaniile de loializare pe care le-am creat alături de clienții noștri am folosit promoționale smart (rucsacuri antifurt, baterii externe cu încarcare solară) și promoționale clasice (agende, căni, pixuri, lanyards), însă de fiecare dată am acordat atenție mesajului imprimat.

Exemplul, pe care îl folosim ca să ilustrăm o campanie de loializare custom made, este tocmai cel al echipei Today Advertising. De Paște, toată lumea din agenție a primit încălțări personalizate cu un mesaj ce este în acord cu valorile companiei și descrie persoana căreia cadoul îi era adresat. Așa s-au născut S-KARP-urile în culorile Today (portocaliu/ negru), gravate în partea din spate cu numele, data și mesajul personalizat pentru fiecare membru al echipei.

  • Elementele care definesc cadourile personalizate din campania Today Advertising

De ce am ales ca parteneră o altă companie din România? 

Mi-a plăcut mult povestea brandului S-KARP, care a început la Sinaia. Compania și-a fixat ca misiune să susțină oamenii să își depășească limitele și să exploreze lumea – lucruri pe care noi le prețuim la Today Advertising. Nu am urmărit să expunem brandul Today Advertising într-un mod supărător. Am vrut ca acest cadou să le arate oamenilor noștri că sunt prețuiți și că au locul lor, în familia noastră. Nadia Visan, Business Development Director, Today Advertising

Tocmai pentru că produsele sunt atât de versatile, ele au fost purtate în doar câteva luni la cascada Urlătoarea, sus pe munte, la peste 1.000 de metri altitudine, la tenis, în parc, la birou, în metrou, la concerte sau la o simplă ieșire în oraș, alături de prieteni. 

  • În parc, în drum spre muncă sau într-o casă tradițională…oriunde ne poartă pașii, ne purtăm și valorile ce ne definesc.

Surpriza a fost peste așteptări; emoțiile și bucuria de pe chipul colegilor, pe măsură ce descopereau mesajele personalizate de pe încâlțări, au creat un moment cu adevărat wow în istoria echipei. Today I’m witty scria pe S-Karpurile mele, but Today I’m also proud ca fac parte din această echipă. Acum, de fiecare dată când port încălțările, mă încearcă aceleași sentimente pe care le-am împărtășit atunci. Și ziua devine un pic mai frumoasă, iar zambetul un pic mai larg. Doinița Banceanu, Marketing Specialist Today Advertising

  • Câteva dintre locurile unde angajații Today Advertising au purtat cadourile personalizate

Today I’m happy, Today I innovate, Today I’m curious, Today I’m bold sunt alte câteva din celelalte mesaje gravate. În total, peste 20 de tag-uri personalizate, alese să exprime personalitatea echipei noastre. Proiectul a fost un mare secret, până în ziua în care încălțările personalizate au ajuns direct la agenție, însoțite de un mic bilețel. 

Economia de hârtie și cuvinte a fost intenționată pentru că am dorit ca mesajul, simplu formulat, să transmită faptul că și cu puțin, poți să spui mult.

Ideea Nadiei, de a personaliza fiecăruia încălțămintea, în funcție de valoarea pe care o aduce companiei, a fost genială. Personal, mi-a făcut placere să descopăr tag line-urile pentru fiecare dintre voi, era ca și cum am făcut cunoștință. Pentru crearea Felinelor care au ajuns la Today, procesul a urmat următorii pași: simularea graficii personalizării, testarea unor diferite tipuri de personalizare pentru a vedea care este varianta potrivită, primirea acceptului din partea clientului (Today) pentru tipul de personalizare ales, trimiterea în producție, trimiterea către client, așteptarea cu nerăbdare a feedback-ului. Apropo de feedback – ne-am bucurat foarte tare când am vazut că Iulian, colegul vostru, era în vârf de munte purtând Felinele, chiar în primul weekend după ce i-ați primit. Claudia Girleanu, Marketing Manager S-KARP

CONCLUZIE: Dacă vrei campanii prin care să îți loializezi angajații trebuie să încorporezi cu multă creativitate valorile brandului tău și valorile angajaților, să renunți la mentalitatea: trebuie să expun brandul cât mai mult, pe spații cât mai mari și să îi faci pe angajații tăi să se simtă importanți și prețuiți.

Distribuie postarea:

Ai un subiect despre care vrei să scriu pe blog? Trimite-mi propunerea ta aici: hello@nadiavisan.ro

Articole asemănătoare

Sau „eu pot să le fac pe toate și nu am nevoie de nimeni.” Fii sincer cu tine și răspunde

Vorbesc în fiecare zi cu destul de mulți oameni încât să văd faptul că în zilele noastre toată lumea se

Fiind de peste 20 ani antreprenor, am descoperit că succesul într-o afacere nu se măsoară doar în profit, ci și

Când pasiunea și experiența de brand se întâlnesc, magia apare. În acest episod special, am avut-o alături de mine pe

Care e super puterea ta? Ce vrei sa lasi mosternire prin munca pe care o faci? In al doilea episod

„Buna! Sunt Nadia, fata cu cadourile!” În primul episod al podcastului The Power of Gifts, pe numele său „De la

Newsletter

Abonându-te la newsletter-ul meu o să găsești mereu toate informațiile despre cadouri, despre arta de a dărui și despre modul în care poți transforma un simplu cadou într-o experiență de neuitat.

Îti multumesc pentru ca te-ai abonat la newsletter! Datele tale au fost trimise cu succes.

Nadia

Your brand experience Alchemist