Cadourile promoționale aduc numeroase beneficii atât companiilor mici care își fac astfel un nume pe piață, cât și marilor corporații care își întăresc poziția de lideri.
Cadourile promoționale reprezintă un canal important de comunicare!
Materialele promoționale nu ar trebui considerate ca o parte de sine stătătoare a campaniei de marketing.
Ele vin să completeze și să întărească mesajul comunicat pe celelalte canale și fac acest lucru într-un mod foarte avantajos pentru companie, fiind mai eficiente decât reclamele la radio sau panourile outdoor.
Managerii care au participat la un sondaj realizat de BPMA Research spun că rată de recuperare a investiției (ROI) este mai bună decât în cazul reclamelor la posturile de radio sau amplasarea de panouri outdoor.
Spre deosebire de reclamele de la radio sau TV care sunt uitate rapid sau pe care oamenii nu le asociază întotdeauna cu brandul, produsele promoționale au costuri mai mici care se amortizează repede. În plus, 20,9% dintre cei care au primit un produs promoțional au cumpărat apoi produse de la compania respectivă.
Procentele pentru celelalte canale de comunicare arată mult mai diferit:
- 4% în cazul reclamelor în print
- 1% în cazul reclamelor TV
- 6% în cazul unei reclame online
Cadourile promoționale ajută la promovarea brandului
Același sondaj ne arată că 90% dintre cei care primesc un material promoțional îl folosesc cel puțin o dată pe săptămână, 10% dintre ei îl împrumută prietenilor sau familiei, în timp ce 87% dintre consumatori păstrează produsele promoționale mai mult de un an.
Iar pentru 30% dintre consumatori, durata de viață a materialelor promoționale este de patru ani. Sondajul realizat de BPMA arată și că 94% dintre cei care au primit un produs promoțional spun că nu uită numele brandului de la care l-au primit.
În plus, peste 56% dintre consumatori spun că impresia lor despre o companie s-a îmbunătățit după ce au primit câteva produse promoționale.
Oamenii nu sunt deranjați să primească un produs inscripționat cu numele sau logo-ul unui brand, cât timp materialul este gratuit și util. Pe măsură ce ei folosesc acest produs, se familiarizează cu brandul, iar șansele să cumpere de la o companie pe care o cunosc, cresc.
Cadourile promoționale funcționează ca o carte de vizită modernă
Produsele promoționale pot fi folosite și pentru a inscripționa un mesaj pe care vrei ca oamenii să îl asocieze cu brandul tău.
Când unui potențial partener de afaceri i se oferă o carte de vizită, dar și un stick USB, de exemplu, șansele ca el să le folosească și să țină minte numele companiei sunt mai mari.
În plus, o firmă care utilizează astfel de metode lasă impresia unui business responsabil și de încredere, ceea ce poate aduce mari câștiguri în viitor.
Cadourile promoționale oferă un plus de expunere
Dacă dezavantajul reclamelor în print, TV sau radio este tocmai perisabilitatea lor, expunerea pe care companiile o obțin prin intermediul produselor promoționale este una de lungă durata și pe un public mai extins decât cel estimat inițial.
Cadourile promoționale pot influența decizia de cumpărare
O altă statistică citată de BrandWatch ne arată că produsele promoționale pot inclusiv să schimbe obiceiurile de cumpărare.
Mulți consumatori sunt mult mai receptivi să încerce produsele unei companii după ce au primit un material promoțional gratuit.
Unele companii oferă gratuit câte un produs promoțional consumatorilor care au cumpărat deja unul dintre produsele brandului, iar această strategie funcționează mai ales când compania a lansat pe piață un nou produs sau serviciu și vrea să îi încurajeze pe consumatori să îl testeze.