Îți propun un exercițiu de imaginație.
E prima zi de liceu. Pentru bobocii care au scapat de examene, acesta ar trebui să fie un moment fericit. Pentru câțiva dintre ei, așa este.
Luca e unul dintre cei fericiți.
Mereu a legat prietenii ușor. Are suficientă carismă ca să frângă inimi, e un atlet bun și un amic pe măsură. Colegii se pot baza pe el. Desi magnetismul său pare natural, Luca a muncit ca să ajungă aici.
E preocupat de imaginea lui, pe care o întreține, investește în gadgeturi cool care îi sporesc reputația de puști interesant și cunoaște subiectele populare de conversație.
La polul opus e Marius.
Timid și stângaci, Marius e unul dintre cei care transpiră abundent în prima zi de liceu. Nu are nicio idee despre ce vorbesc ceilalți în jurul său și nici nu crede că ar fi în stare să emită o părere pertinentă, așa că preferă să stea retras.
Și-ar dori să fie și el apreciat, să aibă prieteni mulți și numele să îi fie cunoscut, dar crede că trebuie să muncească prea mult că să fie popular. Așa că renunță din start.
Ce legătură are exemplul nostru cu brandurile?
Exact că și bobocii de liceu, anumite branduri caută popularitatea. O provoacă.
Sunt atente la detalii: de la aspect (ambalajul produsului), la modul în care comunică (client service performant, departamente de comunicare pentru noile media) până la strategiile de marketing pe care le aplică (campanii online și offline).
Ca și Luca, știu care sunt atuurile lor și le exploatează cu încredere.
Prin tot ce fac, ajung atât de populare, încât oamenii plătesc sume importante, că să se laude că folosesc produsele cu logoul lor. Câteva exemple: Apple, Starbucks, Victoria’s Secret, Louis Vuitton. Branduri cu cifre de afaceri de miliarde pentru care drumul către succes e de fapt o autostradă de mare viteză.
Fii diferit! Brandurile curajoase câștigă popularitatea și aprecierea.
Apoi sunt brandurile precum Marius: brandurile care se sabotează, pentru că nu își acordă o șansă. Aceste branduri trăiesc confortabil în conul de umbră, până la un punct.
Atunci când vânzările nu merg așa cum își imaginau, toate companiile precum Marius vor să devină rapid Luca.
Vestea bună este însă că și aceste branduri pot să își crească popularitatea, să câștige aprecierea clienților și implicit să vândă mai mult.
Totul cu ajutorul unor campanii cu produse promoționale care au cea mai mare rată ROI* (return of investment) și un CPI mic* (cost per impression).
*Studii efectuate de Ad Specialties Impressions și Advertising Speciality Institute.
Astăzi îți prezint 4 idei – rețeta care funcționează daca vrei un brand popular care vinde mult și generează venituri sigure.
Iată ce poți să faci:
1. Urmărește trendurile și subiectele populare
Ca și în liceu, poți să ai cele mai bune replici, dacă nu ai o audiență gata să te asculte, efortul e degeaba.
Cum reușești să strângi suficienți oameni interesați de ține? Studiază subiectele fierbinți, conversațiile care primesc feedback și au zeci de comentarii.
Urmărește și analizează despre ce vorbesc oamenii populari pe rețelele sociale, subiectele care se tot repetă sau întrebările care nu au primit răspuns. Apoi, construiește o campanie de marketing cu promoționale în jurul acestor subiecte.
Exemplu: Toată lumea vorbește despre cum se pregătește de Untold sau Summer Well, despre un concert sau altul? Fă-le viață mai ușoară cu un kit special! Oferă cele mai utile produse pe care să le folosească la evenimentele outdoor, precum stickul cu crema solară, ochelarii de soare amuzanți sau bateria solară. Pune-le pe toate într-un rucsac antifurt, imprimat cu mesajul tău! Așa vor afla despre tine și cei cărora le faci cadoul, dar și cei care admiră la evenimente darurile tale inspirate!
2. Micile gesturi, marile succese
Nu devii popular peste noapte, însă consecvența este unul dintre pașii care îți asigură succesul.
Profită de fiecare ocazie, fie că e o zi de naștere sau o sărbătoare legală ca să trimiți mici surprize promoționale.
Poți să îi surprinzi așa pe viitorii parteneri de afaceri sau pe cei care influențează piața și se bucură deja de popularitate. Cu ajutorul unor mici cadouri, oferite constant, le vei capta atenția și bunăvoința. Concentrează-te pe câteva nume pentru început. E suficient să te expui alături de un partener puternic. Apoi, restul vor dori și vor căuta compania și relațiile tale.
3. Inovează, nu copia!
Ai văzut o campanie de marketing care dă rezultate și ai impresia că și tu vei obține imediat aceeași reacție dacă o copiezi? Greșit!
Poți să folosești cu încredere metoda, dar personalizeaz-o ca să te reprezinte cât mai bine. Nimănui nu îi place o copie!
Ține cont de profilul brandului tău, de ce vrei să transmiți și de publicul pe care vrei să îl cucerești.
Exemplu: Ai primit la o conferință un stick USB și este un cadou pe care l-ai apreciat. Ești tentat să cumperi același model și să îl oferi și tu. Alege însă un model care să se potrivească brandului tău. Găsești variante pentru stick USB sub diverse forme, materiale și culori ca să comunici mesajul tău cât mai personal.
4. Oferă promoționalele despre care toată lumea vorbește
Industria promoționalelor are și ea vedetele ei.
An de an se organizează evenimente de profil unde sunt prezentate cele mai interesante și utile promoționale. Așa că dacă vrei să oferi cu adevărat un cadou care să te scoată în evidență, fii cu ochii pe cele mai cool promoționale ale momentului.
Produsele populare, modelele care atrag atenția sau care sunt inovatoare au șanse mari să aducă bucurie atunci când sunt oferite. Plus că dacă oferi lucruri populare sau cool, transmiți subtil mesajul că și brandul tău este la fel.
Cum afli care sunt cele mai populare promoționale ale momentului? Nimic mai simplu. Ceri părerea unui consultant.
Concluzia: Să ajungi popular nu e o cursă pe Everest, dacă știi exact care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi. Fă un plan concret pentru brandul tău și aplică sfaturile noastre. Analizează punctele forțe și ia-le în considerare pe cele slabe, urmărește ce face concurența ta și mai ales fii cu ochii pe brandurile populare!