TOP 4 provocări pe care poți să le ai în campaniile tale de promovare!

Să te promovezi într-o țară ca România, nu e obligatoriu, ci vital.

Gândește-te că la noi în țară, de fiecare dată când o firmă este înființată, alte două companii trag obloanele și ies din joc.

Conform datelor comunicate de Buletinul Procedurilor de Insolvență (BPI) pentru ONRC, doar în 2017 s-au închis peste 9.000 de firme. 

România se află în rândul țărilor din Uniunea Europeană cu cea mai lungă și dificilă perioadă de insolvență pentru firme, dupa cum arată articolul publicat de Agerpress, în Aprilie 2018.

În aceste condiții, campaniile de marketing și branding sunt o gură de oxigen de care business-ul tău are nevoie. Mai ales atunci când:

  • vânzările îți sunt sufocate 
  • compania ta nu este suficient de cunoscută în piață și asta te împiedică să închei parteneriate și să aduci oameni valoroși în firmă

O poziție bună în piață, poate să facă diferența între o firma cu un viitor strălucit și o alta la poarta căreia bate insolvența.

Cu cât sunt mai importante, cu atât campaniile de marketing aduc și ele provocările lor.

În cei 11 ani de strategii, idei și acțiuni de promovare, am învățat însă care sunt cele mai importante piedici de care să ții cont atunci când lansezi o campanie. Pornind de la experiența celor peste 10 mii de campanii implementate, am creat un top 4 al provocărilor pe care poți să le întâlnești atunci când te promovezi:

1. Schimbi mereu forma sau mesajul tău 

Poate astăzi brandul tau comunică într-un fel într-o campanie, mâine vine alta care contrazice tot ce ai făcut anterior. 

În campaniile de marketing și branding consistența este cheia.

Dacă schimbi culorile, tonul, până și modul în care arată sigla companiei tale sau sloganul, de la un sezon la altul, tot ce vei face este să îți derutezi publicul. 

În schimb, un plan coerent, pe care îl urmărești pentru perioade mai mari, te va ajuta să obții recunoașterea pe care o cauți.

Te ajută în sensul acesta și să lucrezi îndeaproape la brandul tău, să stabilești tonul și direcția în care comunici înainte de orice campanie.

Ca exemplu: dacă într-un sezon ai comunicat faptul că îi oferi clientului cel mai mic preț, ca apoi să revii în următorul sezon și să transmiți în campanii că oferi prețuri corecte pentru produse premium – ai ratat ocazia să transmiți un mesaj consistent în promovarea ta.

2. Decizi greu și pierzi momentul

Perioada în care firmele pregăteau două campanii mari pe an a apus.

În momentul de față, advertisingul este un război de guerilla care nu ia prizonieri.

Cine nu ține pasul, cade îngenuncheat pe terenul de luptă. 

În acest context în care trebuie să produci mereu ceva nou ca să rămâi în mintea consumatorului, orice secundă pe care o pierzi fără să iei o decizie, poate să îți pună în pericol rezultatul întregii campanii.

Poți să fii sigur că nu o să atingi perfecțiunea, oricât de mult ai să încerci. Ce ar fi relevant să faci însă, ca să nu pierzi momente importante în campanii, este:

  • să stabilești clar, chiar de la început, cine răspunde de ce segment al campaniei
  • să faci reevaluari periodice, în timpul campaniei
  • să înveți din greșeli și să mergi mai departe, nu să rămâi blocat.

3. Faci campanii doar de Paște sau de Crăciun…

…dar ți-ar plăcea să culegi roade în fiecare zi.

Cu siguranță știi expresia: ochii care nu se văd, se uită.

Exact asta se întâmplă și cu acele companii care fac o campanie o dată pe an, dar își doresc să vadă rezultate de pe urma ei și în anii ce vor urma.

Clienții tăi sunt oameni extrem de ocupați (ca tine și ca noi toți).

Primim informații comerciale acasă, pe stradă, la birou. Bombardamentul informatic ne determină să fim mai selectivi cu informația pe care o păstrăm. 

Ca și în cazul oricărei alte informații, repetiția este mama învățăturii. Așa că dacă vrei să culegi roade, trebuie să plantezi mesajul tău în mintea cumpărătorilor în fiecare sezon.

Cu toate acestea, te va ajuta și ca ce comunici/ transmiți în campanie să aducă un beneficiu direct clienților tăi.

Pentru că primim atât de multă informație, avem tendința să trimitem în categoria SPAM orice pare că nu ne aduce imediat un beneficiu. 

4. Nu investești în Customer Care

Eroii din departamentul de Customer Care nu poartă pelerine, dar chiar și așa salvează vânzările.

Campaniile de marketing fără Customer Care excelent sunt ca primele întâlniri care merg perfect, dar după care urmează tăcere.

O campanie bună ar trebui să îi facă pe clienții tăi (potențiali sau actuali) interesați de produsul sau serviciul tău.

Dar, să ai atenția lor, nu înseamnă obligatoriu că o să vinzi.

Unii oameni au nevoie să treacă prin mai multe etape în relația cu firma ta, înainte să cumpere de la tine.

Iar una dintre ele este tocmai interacțiunea cu departamentul de Customer Care.

Angajații de aici pot să înlăture fricile consumatorilor, să ofere detalii esențiale pentru încheierea vânzării și chiar să o asigure pe următoarea.

În concluzie: promovarea trebuie să fie unul dintre pilonii pe care afacerea ta se sprijină.

Decide planul pe termen lung și încearcă să respecți ceea ce ai hotărât că vei face. Ori de câte ori ai ocazia, consultă-te cu oamenii din echipă, evaluează și reevaluează, învață din greșeli și mergi mai departe.

Implică în campanii toate departamentele importante (Marketing, Customer Care, Vânzări) și asigură-te că fiecare dintre cei implicați are toate informațiile de care are nevoie ca să comunice despre compania ta, în aceeași manieră.

Distribuie postarea:

Ai un subiect despre care vrei să scriu pe blog? Trimite-mi propunerea ta aici: hello@nadiavisan.ro

Articole asemănătoare

Sau „eu pot să le fac pe toate și nu am nevoie de nimeni.” Fii sincer cu tine și răspunde

Vorbesc în fiecare zi cu destul de mulți oameni încât să văd faptul că în zilele noastre toată lumea se

Fiind de peste 20 ani antreprenor, am descoperit că succesul într-o afacere nu se măsoară doar în profit, ci și

Când pasiunea și experiența de brand se întâlnesc, magia apare. În acest episod special, am avut-o alături de mine pe

Care e super puterea ta? Ce vrei sa lasi mosternire prin munca pe care o faci? In al doilea episod

„Buna! Sunt Nadia, fata cu cadourile!” În primul episod al podcastului The Power of Gifts, pe numele său „De la

Newsletter

Abonându-te la newsletter-ul meu o să găsești mereu toate informațiile despre cadouri, despre arta de a dărui și despre modul în care poți transforma un simplu cadou într-o experiență de neuitat.

Îti multumesc pentru ca te-ai abonat la newsletter! Datele tale au fost trimise cu succes.

Nadia

Your brand experience Alchemist